Sumber http://www.zuarxpdc.com/2010/07/cara-membuat-link-berpelangi-pada-blog.html#ixzz1SvdbjtTZ

Wednesday 24 August 2011

Ibu Mengapakah Kau Menangis ?

seorang anak laki2 kecik bertanya kepada ibunya,
"Mengapakah ibu menangis ?"
"Kerana aku seorang wanita" jawab ibunya
"Ibu aku tidak mengerti " kata anak itu 
Ibu hanya memeluk lantas berkata "Dan kau tak akan pernah mengerti anakku "
dengan perasaan yang ingin tahu si anak pergi menemui ayahnya untuk bertanya hal yang sama . 
si anak bersuara "Ayah kenapa ibu selalu menangis tanpa alasan ?"
jawab ayahnya "semua wanita menangis tanpa alasan "
anak kecik itu diam membisu . kini anak kecik itu telah menjadi dewasa . atas sikap ingin tahu mengapa wanita suka menangis .Akhirnya dia mendapat petunjuk dari Allah S.W.T .Antara bisikan yang di dengari ialah
  1. "ketika aku menciptakan seorang wanita . ia harus menjadi seorang wanita yang istiemewa.aku membuat bahunya kuat untuk menopang dunia.namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan"
  2. "aku memberi kekuatan dalam diri supaya mampu melahirkan anak dan menerima segala penolakan yang seringkali datang dari anak2
  3. "aku memberinya kekerasaan untuk membuatnya tetap tegar ketika org2 lain menyerah dan mengasuh keluarganya denganpenuh penderitaan dan kelelahan tanpa rasa mengeluh
  4. "aku memberikannya kepekaan untuk terus mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan . bahkan ketika anaknya bersikap begitu menyakitkan hati 
  5. " aku memberikannya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalan dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya 
  6. "aku memberikannya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik tak akan pernah menyakiti isterinya. tetapi kekadang ingin menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa sedikit pun merasa ragu
  7. "dan akhirnya aku memberikannya air mata untuk dititiskan . ini adalah khusus buatnya untuk digunakan     walaupun kadang kala dia tidak memerlukan 

P/s :Kecantikan seorang wanita bukan lah dari segi pakaian . paras rupa mahupun dari segi ia menyisir rambutnya. tetapi kecantikan seorang wanita boleh dilihat melalui matanya . kerana disitulah pintu hatinya . tempet dimana tersimpan perasaan cinta nya . 

ILuvIslam.Com

0 taiktaik Ayam Sparow:

Post a Comment

Nur Fazeela Bt Saharuddin