Sumber http://www.zuarxpdc.com/2010/07/cara-membuat-link-berpelangi-pada-blog.html#ixzz1SvdbjtTZ

Wednesday 24 August 2011

Akan Cuba Untuk Bergerak Lebih Aktif

maybe selama nih .aku buat blog ni macam xwujud kan . bila xde tempat mengadu baru aku cari . bila sedih baru aku sibok ingat balik password . bila hati terluka baru cepat2 nak taip entry baru . sebab dulu aku rasa blog ni hanya tempat meluah kan perasaan . tapi setelah sekian lama menyelidik . banyak jugak kegunaan ber blogger nih . antaranya

  • Dapat kawan Baru 
  • Dapat banyak maklumat
  • Dapat jana pendapat sedikit demi sedikit
  • Dapat merapatkan silaturrahim 
ade banyak lagi kelebihan dia . tapi aku senaraikan sikit2 je la . hihii . tapi disebalik blogger ni . ada jugak kekurangan dia . contoh nya

  1. kene menahan dengan cacian 
  2. kene tahan dengan sikap sombong blogger yg dah top *sesetengah je la . bukan semua 
  3. kedekut ilmu 
tu la sikit . aku cakap pun berdasarkan pengalaman . contoh 1. ada sorang blogger nih dia komen . then dia cakap ." baik kau xpayah sibok nk buat blog . blog kau dah la simple . cube tgk followers kau . sikit sangat . nampak sangat xda sambutan ." contoh ke 2. kalau korang like page blogger yg dah top . bila korang dah follow . mesti dorg akan usha balik blog korang kan . ahaaa . time tu bila dorg bukak blog korang dorg akan mencebik . lagi2 blogger yg newbie . korang komen ke . korang ajak berbual ke . mmg xkan di layan langsung . maklum la . TOP dengan NEWBIE . mana nak sama taraf . kalau dia layan jatuh la reputasi dorang .hikhikhik *hanya kepada sesetengah blogger yg top je tau . yg lain jgn terasa .
contoh ke 3. ok .perkara ni baru je terjadi dekat aku pagi tadi . sedang aku berblogwalking . ada la singgah dekat blog yg akan femes laaa . dia cakap dekat blog dia boleh bertanya apa saja . malah dia sanggup menunjukkan tutorial . bila aku dah baca mcm tuh . dengan bangganya aku nk tanya la kan . tiba2 aku terbaca la shoutmix dia . bole pulak dia tulis . " kepada newbie payah la nk lalu lalang dekat sini . aku xmengharapkan korang follow " err. terbantut niat aku  .
tu la banyak kan rintangan bila nak berblogger . tapi azam kene tetap . pedulikan ape org nak ckp . buat ikut ape kata hati kita kan . blog kita . biar la kita yg organise kan sendiri . kalau kita yakin lama2 blog kita akan  meriah jugak mcm blog2 yg dah sedia ada femes tu . heeeeeee .:) aku bangga dengan blog aku . walaupun baru jea 8 org followers . sebab aku baru mula nk menjinak2 kan diri dalam dunia BLOG


p/s: so kepada newbie . jangan putus asa ok . jangan malu2 . jangan segan2 . kalau nk mintak pendapat n tutorial yg mudah lagi padat . jom la join group BLOGGER AREA .admin n membe dalam group tuh superbub .

0 taiktaik Ayam Sparow:

Post a Comment

Nur Fazeela Bt Saharuddin